Prvý mesiac za mnou 

    
    Hoci som v Prahe iba mesiac, zdá sa mi, že ubehol sotva týždeň. „Čím to je?“ – hovorím si. K odpovedi som doposiaľ nedospela. Pravdepodobne to je len tým, že všetok čas (hlavne mimo domova) plynie akosi rýchlejšie. 


    Aby som však nespadla do filozofie. Čas je predsa len relatívny pojem. Ešte stále som veľmi prekvapená počasím. Hovorím si „Ako je možné, že Praha na výškovej úrovni Žiliny má dennú teplotu 20 stupňov v Novembri?! Nebodaj to počasie pochopilo, že existujú 4 ročné obdobia a nielen dve, ktoré môžeme vidieť posledné roky v Bratislave? Geniálne!“ Otužovať sa musím chodiť domov. Aspoň, že tie predmety nie sú také bláznivé ako počasie. 
    
    Mám štvordňový „víkend“ a tri dni školu. Tie tri dni sú však pomerne náročné. Mať vyučovanie 9 hodín v piatok si vyžaduje nielen veľa psychickej námahy ale hlavne tej fyzickej. Na druhej strane si myslím, že je lepšie mať predmety vsunuté do troch dní ako rozkúskované po celom týždni. Väčšinou tak voľné pondelky a utorky slúžia pre absolvovanie stáží, ktorých je k úspešnému splneniu štúdia požehnane. Rozhodla som sa absolvovať jednu z ponúkaných stáží – poradenskú specializovanú, ktorú si pravdepodobne budem spĺňať u školského psychológa na Základnej škole. Keďže musím absolvovať 60 hodín, je možné navštíviť aj viacero škôl alebo pedagogicko-psychologických poradní/centier. Takže uvažujem aj o stážovaní v Dyscentre v Prahe. 
    
    Predmetov nemám zapísaných príliš veľa, konkrétne ich mám 7, pretože ich náročnosť je naozaj vysoká. Zo siedmych predmetov sa mi väčšina pokrýva s tými domácimi, takže nemusím viacero skúšok robiť na Slovensku. Okrem predmetov a celkovo so školou, som veľmi spokojná aj so svojími spolužiakmi. Sú priateľskí a ochotní pomôcť v každej situácii. Aj keď český a slovenský jazyk nemajú medzi sebou žiadne bariéry, tak mnohokrát sa pozastavíme nad nejakým slovíčkom a snažíme sa mu nájsť synonymum. Neraz tak medzi mnou a spolužiačkou vznikla veľmi vtipná a kreatívna situácia, na ktorej sme sa nakoniec obidve pobavili. Tak blízke a tak vzdialené – aj tak môžeme popísať našu reč. 
    
    Okrem školských povinností si Erasmus študent užije v Prahe aj množstvo výletov, ktoré ponúka IC CUNI (Charles University International Club). Ak nie ste naladený na výlety, IC CUNI ponúka široké spektrum aktivít. Social Erasmus, ktorý je zameraný na návštevy rôznych druhov zariadení kde študenti zvyčajne prezentujú svoju krajinu, z ktorej pochádzajú alebo Social Sundays, kedy sa organizuje množstvo kvízov a aktivit pre študentov. Rôzne prehliadky mesta, športové aktivity, Czech film club, Art club alebo Tandem Teaching, do ktorého som sa rozhodla zapojiť aj ja. Tandem Teaching je vzájomné vyučovanie sa cudzieho jazyka. Je to skvelá príležitosť nielen k naučeniu sa cudzieho jazyka ale aj k spoznaniu nových ľudí, kultúr a vytváraní si priateľstiev. 
   
    Nuž, ako sa hovorí – všade dobre, doma najlepšie, tak môžem usúdiť, že Praha je rozhodne mojím druhým domovom. :)



Vystavila:   Tereza Křečková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Auto Scroll Stop Scroll